Термін «сенсорна інтеграція» вперше був запропонований американським психологом Джиною Айрес в 1963 році для опису того, як порушення процесу сенсорної інтеграції можуть проявлятися в різних поведінкових проблемах. Більш ніж 70% дітей, котрі мають відхилення в розвитку мови, рухової та емоційної сфери, проблеми з навчанням, мають порушення роботи сенсорних систем.
Всю інформацію, яку ми отримуємо про себе і про світ ми отримуємо через наші відчуття. Від успішного процесу правильного формування та інтеграції систем органів чуття залежить становлення схеми тіла, рухової координації, увага та емоційна рівновага, здатність до планування рухів. Також це є базою для подальшого гармонійного розвитку дитини, здатності до концентрації, освоєння процесів мовлення, читання, письма, організації вражень, абстрактного мислення, самоконтролю, тощо. Ця методика базується на використанні гри та руху як засобу для досягнення найкращих результатів у сенсорній інтеграції.
Фахівець із сенсорної інтеграції докладає максимум зусиль, щоб створити атмосферу довіри та комфорту, де діти можуть вільно виражати свої потреби та спілкуватися. Для кожної дитинки складається індивідуальна програма, завдяки якій результат занять є більш продуктивним. Важливо зазначити, що хоча заняття виглядають як гра, вони грамотно підібрані та спрямовані на розв’язання проблемних місць у розвитку кожної дитини.
Покази для звернення до спеціаліста з сенсорної інтеграції:
- дитина має сенсорні проблеми: труднощі у сприйнятті і обробці сенсорних подразників, таких як гіперчутливість до звуків, світла, дотику або навпаки, гіпочутливість (недостатня реакція на сенсорні подразники);
- розвиткові порушення: деякі розвиткові порушення, такі як аутизм, синдром дефіциту уваги з гіперактивністю (ADHD) або розлади аутистичного спектру;
- порушення рухової координації: дизартрія, труднощі при керуванні своїми рухами;
- загальна затримка розвитку: фізична та розумова;
- загальні труднощі в навчанні та соціальній взаємодії: труднощі в навчанні та взаємодії з іншими дітьми й дорослими.